Menu
Wróć do Listy pytań

Jak odtworzyć oprogramowanie?

Proszę o przeprowadzenie poniższej procedury odtworzenia oprogramowania w celu rozwiązania problemu. Wyzeruje ona urządzenie oraz odtworzy całkowicie architekturę oprogramowania co w większości przypadków rozwiązuje wszelkie problemy związane z funkcjonowaniem sprzętu.

UWAGA: Wykonanie poniższej procedury spowoduje utracenie wszystkich danych w urządzeniu. Poradnik dotyczący tworzenia kopii zapasowej danych: https://support.apple.com/pl-pl/HT203977 . Po wykonaniu poniższej instrukcji prosimy najpierw przetestować urządzenie a dopiero potem przywrócić dane do urządzenia - pozwoli to wyeliminować scenariusz w którym usterkę powodowały dane/aplikacje z kopii zapasowej.

Instrukcja ma dwie części. W przypadku jakby kontakt z urządzeniem był utrudniony (np. urządzenie resetuje się na logo apple lub nie działa dotyk) bądź jakby program iTunes nie rozpoznawałby urządzenia - proszę wtedy przejść do II części. Jeśli natomiast dostęp do urządzenia jest możliwy, to proszę postępować wedle I części:

CZĘŚĆ I

  1. Proszę wylogować urządzenie z konta iCloud oraz wyłączyć wszystkie opcje służące do odblokowania ekranu występujące w urządzeniu jeśli takie są ustawione:
    - Instrukcja wylogowania z konta iCloud: Ustawienia -> [Państwa imię i nazwisko] -> Wyloguj się
    - Instrukcja opcji odblokowania ekranu: Ustawienia > Face ID i kod. Na wcześniejszych modelach telefonu opcja ta nazywać się będzie Touch ID i kod. Tam proszę Wyzerować wszystkie zabezpieczenia (Touch ID, Face ID, Kod do odblokowania ekranu).
  2. Proszę o pobranie na komputer najnowszej wersji aplikacji Apple'a o nazwie iTunes ze strony: https://www.apple.com/pl/itunes/ . Następnie prosimy o zainstalowanie programu i jego uruchomienie. Gdy to nastąpi proszę o podłączenie telefonu kablem do komputera.
  3. Po chwili program iTunes powinien rozpoznać urządzenie. W górnej części panelu w programie podświetli się Państwu ikona telefonu. Po jej kliknięciu proszę kliknąć w zakładkę "Podsumowanie". Przejdą wtedy Państwo do panelu zarządzania telefonem.
  4. W panelu zarządzania będzie znajdować się opcja "Odtwórz". Proszę ją kliknąć i zatwierdzić. Komunikat po chwili może wyświetlić się ponownie - wtedy proszę ponownie zaznaczyć opcję "Odtwórz".
  5. Proszę zaczekać, aż komputer pobierze oprogramowanie dla urządzenia. Po pobraniu oprogramowania nastąpi odtwarzanie oprogramowania sprzętu. Po jego zakończeniu proszę skonfigurować ponownie urządzenie.

CZĘŚĆ II

  1. Proszę o pobranie na komputer najnowszej wersji aplikacji Apple'a o nazwie iTunes ze strony: https://www.apple.com/pl/itunes/ . Następnie proszę o zainstalowanie programu i jego uruchomienie. Gdy to nastąpi proszę o podłączenie telefonu kablem do komputera.
  2. Po podłączeniu urządzenia proszę wprowadzić telefon w tryb Recovery. W zależności od modelu robi się to w następujący sposób:
    - W przypadku iPhone'a 8 oraz nowszych modeli: proszę nacisnąć i szybko puścić przycisk zwiększania głośności. Następnie proszę nacisnąć i szybko puścić przycisk zmniejszania głośności. Następnie proszę nacisnąć przycisk boczny i przytrzymać go, aż pojawi się ekran trybu recovery.
    - W przypadku modeli iPhone 7, iPhone 7 Plus i iPodzie(7 generacja): proszę nacisnąć i przytrzymać jednocześnie przycisk górny (lub boczny) oraz przycisk zmniejszania głośności. Proszę trzymać je naciśnięte, dopóki nie pojawi się ekran Trybu Recovery.
    - W przypadku modeli iPad z przyciskiem Początek, iPhone 6s lub starszy i iPod touch (6 generacja) lub starszy: proszę nacisnąć i przytrzymać jednocześnie przycisk Początek oraz przycisk górny (boczny). Proszę trzymać je naciśnięte, dopóki nie pojawi się ekran Trybu Recovery.
    - W przypadku modeli iPada bez przycisku Początek: Proszę nacisnąć i szybko puścić przycisk zwiększania głośności. Następnie proszę nacisnąć i szybko puścić przycisk zmniejszania głośności. W następnej kolejności proszę nacisnąć i przytrzymać przycisk górny, aż rozpocznie się ponowne uruchamianie urządzenia. Proszę nie puszczać przycisku górnego, aż urządzenie przejdzie w tryb recovery.
  3. Po wprowadzeniu urządzenia w tryb Recovery program iTunes powinien rozpoznać urządzenie. Wyświetli się wtedy komunikat o możliwości odtworzenia oprogramowania. Proszę go zatwierdzić poprzez zaznaczenie opcji "Odtwórz". Komunikat po chwili może wyświetlić się ponownie - wtedy proszę ponownie zaznaczyć opcję "Odtwórz".
  4. Proszę zaczekać, aż komputer pobierze oprogramowanie dla urządzenia. Jeśli pobieranie potrwa dłużej niż 15 minut i urządzenie przestanie wyświetlać ekran trybu awaryjnego, proszę zaczekać na zakończenie pobierania, a następnie ponownie wprowadzić urządzenie w Tryb Recovery i powtórzyć krok 3.
  5. Po zakończeniu odtwarzania proszę skonfigurować ponownie urządzenie.

Powyższa instrukcja powstała w oparciu o artykuły zawarte na stronie producenta:
https://support.apple.com/pl-pl/guide/itunes/itnsdb1fe305/12.11/windows/10
https://support.apple.com/pl-pl/HT201263

mail-icon
Zapisując się na newsletter, akceptujesz naszą  Politykę Prywatności. W każdej chwili możesz anulować subskrypcję newslettera.
Produkt dodany do ulubionych