Proszę o przeprowadzenie poniższej procedury odtworzenia oprogramowania w celu rozwiązania problemu. Wyzeruje ona urządzenie oraz odtworzy całkowicie architekturę oprogramowania co w większości przypadków rozwiązuje wszelkie problemy związane z funkcjonowaniem sprzętu.
UWAGA: Wykonanie poniższej procedury spowoduje utracenie wszystkich danych w urządzeniu. Poradnik dotyczący tworzenia kopii zapasowej danych: https://support.apple.com/pl-pl/HT203977 . Po wykonaniu poniższej instrukcji prosimy najpierw przetestować urządzenie a dopiero potem przywrócić dane do urządzenia - pozwoli to wyeliminować scenariusz w którym usterkę powodowały dane/aplikacje z kopii zapasowej.
Instrukcja ma dwie części. W przypadku jakby kontakt z urządzeniem był utrudniony (np. urządzenie resetuje się na logo apple lub nie działa dotyk) bądź jakby program iTunes nie rozpoznawałby urządzenia - proszę wtedy przejść do II części. Jeśli natomiast dostęp do urządzenia jest możliwy, to proszę postępować wedle I części:
CZĘŚĆ I
- Proszę wylogować urządzenie z konta iCloud oraz wyłączyć wszystkie opcje służące do odblokowania ekranu występujące w urządzeniu jeśli takie są ustawione:
- Instrukcja wylogowania z konta iCloud: Ustawienia -> [Państwa imię i nazwisko] -> Wyloguj się
- Instrukcja opcji odblokowania ekranu: Ustawienia > Face ID i kod. Na wcześniejszych modelach telefonu opcja ta nazywać się będzie Touch ID i kod. Tam proszę Wyzerować wszystkie zabezpieczenia (Touch ID, Face ID, Kod do odblokowania ekranu). - Proszę o pobranie na komputer najnowszej wersji aplikacji Apple'a o nazwie iTunes ze strony: https://www.apple.com/pl/itunes/ . Następnie prosimy o zainstalowanie programu i jego uruchomienie. Gdy to nastąpi proszę o podłączenie telefonu kablem do komputera.
- Po chwili program iTunes powinien rozpoznać urządzenie. W górnej części panelu w programie podświetli się Państwu ikona telefonu. Po jej kliknięciu proszę kliknąć w zakładkę "Podsumowanie". Przejdą wtedy Państwo do panelu zarządzania telefonem.
- W panelu zarządzania będzie znajdować się opcja "Odtwórz". Proszę ją kliknąć i zatwierdzić. Komunikat po chwili może wyświetlić się ponownie - wtedy proszę ponownie zaznaczyć opcję "Odtwórz".
- Proszę zaczekać, aż komputer pobierze oprogramowanie dla urządzenia. Po pobraniu oprogramowania nastąpi odtwarzanie oprogramowania sprzętu. Po jego zakończeniu proszę skonfigurować ponownie urządzenie.
CZĘŚĆ II
- Proszę o pobranie na komputer najnowszej wersji aplikacji Apple'a o nazwie iTunes ze strony: https://www.apple.com/pl/itunes/ . Następnie proszę o zainstalowanie programu i jego uruchomienie. Gdy to nastąpi proszę o podłączenie telefonu kablem do komputera.
- Po podłączeniu urządzenia proszę wprowadzić telefon w tryb Recovery. W zależności od modelu robi się to w następujący sposób:
- W przypadku iPhone'a 8 oraz nowszych modeli: proszę nacisnąć i szybko puścić przycisk zwiększania głośności. Następnie proszę nacisnąć i szybko puścić przycisk zmniejszania głośności. Następnie proszę nacisnąć przycisk boczny i przytrzymać go, aż pojawi się ekran trybu recovery.
- W przypadku modeli iPhone 7, iPhone 7 Plus i iPodzie(7 generacja): proszę nacisnąć i przytrzymać jednocześnie przycisk górny (lub boczny) oraz przycisk zmniejszania głośności. Proszę trzymać je naciśnięte, dopóki nie pojawi się ekran Trybu Recovery.
- W przypadku modeli iPad z przyciskiem Początek, iPhone 6s lub starszy i iPod touch (6 generacja) lub starszy: proszę nacisnąć i przytrzymać jednocześnie przycisk Początek oraz przycisk górny (boczny). Proszę trzymać je naciśnięte, dopóki nie pojawi się ekran Trybu Recovery.
- W przypadku modeli iPada bez przycisku Początek: Proszę nacisnąć i szybko puścić przycisk zwiększania głośności. Następnie proszę nacisnąć i szybko puścić przycisk zmniejszania głośności. W następnej kolejności proszę nacisnąć i przytrzymać przycisk górny, aż rozpocznie się ponowne uruchamianie urządzenia. Proszę nie puszczać przycisku górnego, aż urządzenie przejdzie w tryb recovery. - Po wprowadzeniu urządzenia w tryb Recovery program iTunes powinien rozpoznać urządzenie. Wyświetli się wtedy komunikat o możliwości odtworzenia oprogramowania. Proszę go zatwierdzić poprzez zaznaczenie opcji "Odtwórz". Komunikat po chwili może wyświetlić się ponownie - wtedy proszę ponownie zaznaczyć opcję "Odtwórz".
- Proszę zaczekać, aż komputer pobierze oprogramowanie dla urządzenia. Jeśli pobieranie potrwa dłużej niż 15 minut i urządzenie przestanie wyświetlać ekran trybu awaryjnego, proszę zaczekać na zakończenie pobierania, a następnie ponownie wprowadzić urządzenie w Tryb Recovery i powtórzyć krok 3.
- Po zakończeniu odtwarzania proszę skonfigurować ponownie urządzenie.
Powyższa instrukcja powstała w oparciu o artykuły zawarte na stronie producenta:
https://support.apple.com/pl-pl/guide/itunes/itnsdb1fe305/12.11/windows/10
https://support.apple.com/pl-pl/HT201263